Redakcja. Informacje
SŁÓW KILKA OD REDAKTOR NACZELNEJ
Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl
Miło mi powitać Panią, Pana pośród licznego grona Czytelników redagowanej i wydawanej przeze mnie Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl, będącej niezależnym tytułem prasy kulturalnej, kontynuowanej pod tutejszym adresem i domeną po przeniesieniu materiałów z miejsca pierwszego jej redagowania przeze mnie od 2006 r. (nr 2190 w Rejestrze Prasy Regionalnej w SO w Poznania od maja 2007 r.) – z platformy Blox.pl, którą Agora SA zamknęła dla wszystkich użytkowników 29 kwietnia 2019 roku.
Nade wszystko sygnalizuję, że cieszy mnie, iż tak wielu z Państwa wiernie mi towarzyszy od tylu lat swoim żywym zainteresowaniem w wędrówkach po obszarach tematycznych wpisanych i wpisujących się w szeroko rozumianą kulturę.
Pragnę tym razem zwrócić Państwa uwagę na dialog kultur, który ma już wiele form i jest tematem dociekań i teorii naukowych, opracowań i co szczególnie istotne – inicjatyw związanych z edukacją językową. Kluczem do dialogu z osobami, społecznościami, regionami i narodami jest bowiem znajomość ich języka. To podstawa obustronności dialogu. Współczesność wniosła tymczasem w przestrzeń międzynarodową praktykę stosowania języka ponadnarodowego, angielskiego, który z języka dyplomacji urasta do roli języka coraz powszechniej stosowanego w masowej komunikacji. Taka formuła, choć ułatwia porozumiewanie się osób władającym angielskim, stoi w sprzeczności z zasadą w dialogu najważniejszą: wzajemnego poszanowania języków narodowych. Trudno przeoczyć znaczenie tego aspektu i zrodzone na tym tle kontrowersje, które w skrajnej postaci są wyraźnie nacechowane postawami obronnymi przed wypieraniem i marginalizacją języków narodowych.
O dialogu kultur myślałam już w bardzo wczesnej młodości, czasach żelaznej kurtyny, jako idei wyjścia z panującego systemu. Wówczas znaną jej formą i stosowaną w Polsce była tzw. wymiana kulturalna, która podlegała limitowaniu, a uzyskanie paszportu wymagało specjalnych zezwoleń. Uniemożliwiano w ten sposób ucieczkę z kraju na Zachód, do wolnego świata. Za granicę w tamtych siermiężnych latach wyjeżdżały sztandarowe polskie zespoły artystyczne, folklorystyczne „Mazowsze”, „Śląsk”, ale też cygański „Roma” – wszystkie one, żywo oklaskiwane przez Polonię i miejscowych widzów w odległych krajach, niosły w świat dobre imię Polski. Do polskiej opinii publicznej trafiały jednak tylko oficjalne przekazy. Tymczasem paradoksalnie sukcesami artystycznymi na estradach świata znakomitych zespołów ówczesna PZPR-owska propaganda grała na wyobraźni Zachodu, aby zatrzeć wizerunek systemu represyjnego i przedstawiać go jakoby otwartego na świat.
Po latach okazywało się podczas rozmów z artystami, że wyjazdy były warunkowane naciskami i narzucaną współpracą ze służbami specjalnymi, co stanowiło od razu tamę, bowiem wikłało w budzące odrazę niechciane i nie mające nic wspólnego z działalnością artystyczną wątki. W tych warunkach na przykład zespół „Roma” zdobył się na ucieczkę z Polski pod pretekstem zorganizowania trasy występów w krajach północnej Europy. Artyści znaleźli, wielu w Szwecji, swoje nowe miejsca na Ziemi.
Władysław Iszkiewicz Lasio, dyrektor zespołu „Roma” i artysta, zamieszkał w Sztokholmie ze swoją żoną Rają. I dopiero w 2010 r. zdecydował się przekazać zbierane od lat materiały dotyczące Romów, w tym ułożony przez niego słownik polsko-romski i romsko-polski w dialekcie Lovari – Czokeści i swoje notatki autobiograficzne – do Polski, Annie Markowskiej, prezes Fundacji „Bahtałe Roma”, aby powierzyć jej wydanie książki. Byłam redaktorką tej publikacji pt. „Księga romska. Autobiografia. Prawo. Słownik”. Ukazała się drukiem w 2012 r. Z jej kart wyłania się kultura romska z licznymi tabu, zarys prawa romskiego, historia zespołu, lecz też obraz relacji z polskimi władzami. W. Iszkiewiczowi podczas ostatniego wyjazdu z zespołem z Polski ledwie się udało przemycić w butach dwa zdjęcia. Tak surowe były rygory wyjazdowe.
Przełamywali bariery i odkrywali nieznane społeczności i ludy i ich kultury pisarze-podróżnicy i zarazem przyrodnicy – pionierzy, np. najbardziej znany Arkady Fiedler, mający siedzibę w nieodległym od stolicy Wielkopolski Puszczykowie, który docierał m.in. do Amazonii.
W Poznaniu cechy dialogu polsko-greckiego i międzynarodowego coraz silniej przejawiał Międzynarodowy Listopad Poetycki poznańskiego oddziału Związku Literatów Polskich, zawdzięczany emigrantowi osiadłemu w Poznaniu – Grekowi Nikosowi Chadzinikolau, poecie i naukowcowi filologii polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, inicjatorowi i realizatorowi formuły zbliżania kultur, tłumaczowi na język polski licznych dzieł i książek greckich twórców i polskich na język grecki.
W dziedzinie zaś nauki wybitni jej przedstawiciele z polskich uczelni, Polskiej Akademii Nauk i instytutów naukowo-badawczych (np. w Poznaniu z Instytutu Ochrony Roślin) uczestniczyli w międzynarodowych sympozjach, konferencjach, publikowali artykuły naukowe z tezami, teoriami, wynikami badań, prezentacjami modeli i in. w naukowych źródłach piśmienniczych wydawanych w Polsce i za granicą. Politycznie preferowane jednak były kontakty z naukowcami państw Układu Warszawskiego, zwanych w potocznej mowie krajami demoluda.
Ramy dialogu, jak kiedyś, tak i dzisiaj, są wrażliwe, lecz inaczej niż dawniej, na uwarunkowania polityczne. Rozlewająca się nieustannie w różnych punktach świata przemoc, agresja w obecnej dobie niesie szczególnie wiele pytań i jednocześnie pokazuje, jak dalece zmieniła się mowa społeczności międzynarodowej w reakcjach na jej faktografię. Bo oto w najbardziej lapidarnym ujęciu, czyli summa summarum: dialog kultur i układ sił to dwa najwymowniejsze hasła, które już wyraźniej niosą treści ze wzajemnie przenikających się potencjałów ludzkiego myślenia.
Stereotypy. Nadal trudną kwestią pozostaje stereotyp, który stwarza powierzchowna wiedza o kulturze, obyczajach i swoistościach narodu czy grupy etnicznej, narodowościowej albo regionu. Poza wszystkimi mankamentami, stereotypy, zwłaszcza te z nich, które skupiają się na negatywach, najczęściej wynikających z pobieżnej obserwacji lub niskich pobudek: pogardy czy woli deprecjonowania i ośmieszania tych innych, krzywdzą ich uogólnieniami, przypisywaniem całej zbiorowości nieakceptowalnych postaw jakiejś jednostki. A utartymi powiedzeniami i nastawieniami wyrosłymi na fobiach hamują procesy sprzyjające koegzystencji, integracji i rozprzestrzeniają niechęć i uprzedzenia do osób, nacji czy grup etnicznych. W ekstremalnej formie – rozniecają nienawiść i wrogość. Stają się źródłami napięć i poważnych konfliktów.
Różne zegary rozwoju społeczeństw. Zdawałoby się, że liczne przemiany społeczne, polityczne, gospodarcze, dostęp do edukacji, wiedzy i twórczości (dzieła naukowe, literatura, sztuka, teatr, film, muzyka) sprawią, że dialog kultur stanie się we współczesności ideą bardziej niż kiedyś realną. Tymczasem nie jest jeszcze na etapie na miarę epoki. Napotyka liczne i nowe przeszkody. Dzień dzisiejszy świata ma różne zegary rozwoju społeczeństw. Nie sposób choćby nie zauważyć i przejść obojętnie nad jednym ze zdumiewających obliczy XXI wieku – z analfabetyzmem w regionach skrajnej biedy. Takich miejsc jest wiele. Społeczność międzynarodowa za pośrednictwem swoich agend i licznych organizacji dwoi się i troi, by nieść do tych regionów oświatę, w tym zdrowotną, wraz z pomocą humanitarną.
Autopsja wyżej. Trzeba też zauważyć, że od wielu lat świadectwem masowego zainteresowania innymi kulturami i narodami jest turystyka pozakrajowa, która przynajmniej umożliwia poznawanie na żywo: stylu życia w innym regionie czy odległym zakątku Ziemi, różnych obiektów kultury i natury, postaci z pomników, nieraz obrzędów, zwyczajów. Niestety, zazwyczaj turystyka zorganizowana oferuje skromność informacyjną w treściach folderów. Dobrze zorganizowane wycieczki zapewniają natomiast uzupełnienie tych folderowych zdawkowości rekomendacjami i objaśnieniami znakomicie przygotowanych i doświadczonych przewodników, znawców wielu labiryntów, tajników i spraw rzadko przenikających do publicznego obiegu informacji.
Inaczej rzeczy się mają podczas indywidualnych wyjazdów, starannie przygotowanych, z przyjętym własnym programem, lecz stawiającym zarówno na wybrane znane obiekty, zabytki kultury czy przejawy tradycji, jak i na swobodne bycie w tłumie i różnych miejscach. Obserwacja z bliska mieszkańców innych krajów, miast i nawet dzikich miejsc, nie ujętych w opracowaniach, różnych zabytków, wsłuchanie się w muzykę na żywo, obejrzenie spektaklu teatralnego z widowni, posnucie się po targowiskach, festynach czy rozmowy z miejscowymi artystami, jest o wiele ciekawszym doświadczaniem kultury, obyczajów, mentalnych cech, tabu i wstydliwie ukrywanych faktografii. Wprawdzie mogą to być przeróżne sytuacje, niekiedy kłopotliwe, a nawet narażające na szykany ze strony służb mundurowych (aresztowanie, przesłuchania itp.). Najczęściej zdarzają się one, gdy brakuje wiedzy o tym, czego unikać, aby kogoś nie urazić, nie wywołać zgorszenia, oburzenia czy napięcia. (Tę wiedzę wytrawny podróżnik-turysta, a zwłaszcza przenikliwy obserwator o ambicjach i zamiarach badacza, powinien mieć, a zdobywać ją np. podczas nauki języka kraju, do którego planuje wyjazd, o ile podejmuje taką naukę). A to właśnie swobodne peregrynacje sprzyjają odkryciom, często o randze marginesu, rzadkości, a nie specyfiki, co nie znaczy, że nie mającym znaczenia. Poznawanie zawsze stawia autopsję wyżej od poprawnego, wygładzonego przekazu, unikającego drażliwych kwestii społecznych czy kulturowych.
Media w misji. Bez impulsów prodialogowych ze środowisk twórców szeroko rozumianej kultury i bez źródeł przekazujących treści tego dialogu, komentujących, krytycznie oceniających czy podejmujących polemikę (media foniczne i wizualne, prasa, Internet będący księgą globu), a w rezultacie odsłaniających wiedzę o świecie kultury i światach jego uczestników, dialog kultur i szerszy, z zaproszeniem wszystkich do udziału w nim (zainteresowaniem np. czytelników, widzów, słuchaczy), nie miałby szans.
Moje résumé. Zdobyłam się na tych kilka lapidarnie i ad hoc wyrażonych refleksji, pragnąc przekazać Państwu, Drodzy P.T. Czytelnicy, że ludzi dobrej woli jest więcej, coraz więcej.
I zasygnalizowałam, że nawet z potocznym postrzeganiem robienia karier za granicą czy prezentacjami choćby twórczości, a też wyjazdami turystycznymi, wiąże się wiele wątków i treści niosących wizerunek kultur i ich sposobów przenikania do świadomości masowych odbiorców i obserwatorów.
Tworząc i sięgając po kolejne cele, trwam przy najwyżej cenionych przeze mnie wartościach i dialogu kultur jako najważniejszej pośród idei zdolnych nieskończenie wykrzesywać novum w doskonaleniu się świata. Trwam też przy wszystkim, co wiąże wybrane idee i stanowi motywację do aktywności na polach predylekcji. Sygnalizuję ważne tematy z pól nauki i kultury, w tym np. angażujące różne środowiska i ich przedstawicieli w wyrażanie opinii w istotnych dla opinii publicznej kwestiach, publikacjami wielu różnych autorów, m.in. z serwisu PAP Nauka w Polsce.
Swoich wypowiedzi i wypowiedzi innych autorów nie ograniczam do jakichkolwiek sztywnych ram programowych czy gorsetów tematycznych i gatunkowych. Esejami, felietonami, reportażami, recenzjami, wywiadami, fotoreportażami i innymi artykułami, niekiedy polemiką czy listami otwartymi, wraz ze stworzonymi przeze mnie utworami artystycznymi – poetyckimi, prozą poetycką, groteskami, aforyzmami, satyrą i jej odmianą w obranej formule stylizacji – satyriami i satyrionami, prozą, np. opowiadaniami, reportażami literackimi i in. oraz – sztuki plastycznej: rysunkami, obrazami graficznymi, staram się stworzyć mozaikę treści i form – raz ponadczasowych, innym razem odniesionych do aktualiów, a kiedy indziej nawiązujących do twórców i ich idei, tematyki i wydarzeń z odległych kalendarzy. Nie zakreślam też na mapie kulturalnej lub globusie obszarów, które zamierzam hołubić czy wyróżnić swoim zainteresowaniem. Niech będzie to za każdym razem niespodzianką dla Państwa.
Panta rhei, wartki bieg życia i intuicja otwierają nowe przestrzenie, a pamięć sięga również do minionego. Ileż też tli się w jednym i drugim wartości i treści do odsłon.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
HISTORIA GAZETY AUTORSKIEJ IMPRESJee.pl
Tutejszy portal redagowanej i wydawanej przeze mnie Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl jest drugim miejscem jej redagowania. Mieści nowe materiały i przeniesione z Gazety Autorskiej IMPRESJee (nr 2190 w RPR w SO w Poznaniu), redagowanej i wydawanej przeze mnie od 2006 roku na platformie Blox.pl, zamkniętej przez jej wydawcę Agorę SA 29 kwietnia 2019 roku dla wszystkich ok. 600 tysięcy użytkowników.
Początki. W 2006 roku zdecydowałam się na eksperymentalną formułę pierwszej własnej gazety: twórczą-autorską. Założyłam na platformie Blox.pl portal pod nazwą Gazeta Autorska IMPRESJee z adresem sieciowym: impresjeee.blox.pl.
Motywowała mnie do takiego rozwiązania idea ekologicznego edytorstwa – bez papieru i pionierstwo dla przykładu. Przyjęłam również założenie, że możliwe jest godzenie redagowania gazety z własną artystyczną pracą twórczą.
O pierwszym miejscu redagowania Gazety Autorskiej IMPRESJee. Wybrana przeze mnie platforma Blox.pl przyciągnęła do 2019 roku ok. 600 tysięcy użytkowników – wydawców własnych witryn. Na Blox.pl założyły podobnie jak ja swoje portale dziesiątki znanych tytułów prasowych i mediów – w tym największe stacje telewizyjne i radiowe, także nowe.
Sukces czytelniczy Gazety Autorskiej IMPRESJee. Redagując Gazetę Autorską IMPRESJee na platformie Blox.pl, przyciągnęłam uwagę ogromnej rzeszy Czytelników i wielu obserwatorów. Statystyki czytelniczych wizyt w Gazecie Autorskiej IMPRESJee, według informacji podawanych przez Blox.pl, wynosiły ponad 7, 7 mln (ponad siedem milionów siedemset tysięcy), a wraz z założonymi również przeze mnie w Blox.pl moimi autorskimi portalami artystycznymi (Poezja, Stefania Pruszyńska oraz ArtGrafPoeFoto) sięgały ponad 11 mln (ponad jedenaście milionów). Gazeta Autorska IMPRESJee zajmowała 1. miejsce w rankingu na TOP 1000 Blox.pl w kategorii: Media i także bardzo często 1. miejsce w kategorii: Prasa i Media. (W aktualnym wydaniu pod obecnym adresem ma zwielokrotnione zainteresowanie czytelnicze).
Platforma Blox.pl po pewnym czasie stawała się coraz bardziej niepewnym portem dla gazety. W pewnym momencie, po latach rozkwitu różnych platform, na których miliony osób zakładały i prowadziły swoje portale blogowe – wydawcy tych platform, jeden po drugim, zaczęli je zamykać, co potwierdziło moje intuicyjne scenariusze. Spodziewając się, że Blox.pl ulegnie tej tendencji, wyprzedzając swoimi działaniami nieuchronny finał, założyłam w WordPress tutejszy portal IMPRESJee.pl – z własną niezależną domeną i wynajęłam serwer.
Nagroda w ogólnopolskim plebiscycie dla Redakcji IMPRESJee.pl. Miło zaskoczyły mnie „Dziennikarskie Koziołki 2017” przyznane przez Wielkopolski Oddział Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej. Redagowałam w tym czasie oba media, przenosząc już niektóre publikacje z Gazety Autorskiej IMPRESJee do tutejszego portalu. Intuicja z logiką zaprzęgnięte do oceny sytuacji jednoznacznie wskazywały ten kierunek jako docelowy.
Gdy 13 lat pracy jest górą materiałów do przeniesienia pod nowy adres… To była mimo intuicyjnych scenariuszy sytuacja niezwyczajna dla mnie jako wydawcy, redaktor naczelnej, wszechstronnej realizatorki gazety i jej autorki. Wydawca Blox.pl wypowiedział umowę miesiąc przed zamknięciem tej platformy. Wszyscy użytkownicy założonych na niej własnych witryn mieli status ich wydawców. Jednakże, w odróżnieniu od zwykłych użytkowników, będąc wydawcą tytułu prasowego, bynajmniej nie miałam łatwego zadania przed sobą. Mimo że Agora SA przygotowała materiały w plikach do przeniesienia.
Niestety, automatyczne przeniesienie materiałów mojej gazety z platformy Blox.pl do zasobów tutejszego portalu niespodziewanie okazało się niemożliwe. Pozostał mrówczy trud ręcznego mozolenia się z górą publikacji z 13 lat. Nawet wybrana część tych publikacji stanowiła nie lada wyzwanie, wymagające po raz drugi czasochłonnych czynności, oprócz pracy bieżącej i kosztem pracy twórczej czy potrzebnej do przygotowania jej do wydania w publikacjach książkowych.
Jednakże pozostawienie zarchiwizowanych materiałów gazety z zamkniętej platformy li tylko na nośniku pamięci byłoby równoznaczne ze zniknięciem tych treści z publicznej przestrzeni Internetu i znaczyłoby dla mnie zlekceważenie przez siebie samą własnej wieloletniej ogromnej pracy.
Niezwykle istotny jest zaś fakt, że brak tych publikacji w Internecie, zwłaszcza tych, które stały się źródłem treści cytowanych przez autorów różnych publikacji (książkowych czy w czasopismach) bądź materiałami nabytymi jako przedruki ode mnie z mojej gazety przez inne redakcje i opublikowanymi w prowadzonych przez nie mediach – byłoby nieistnienie w przestrzeni publicznej podstawy tych cytatów i przedruków, czyli materiałów źródłowych.
Czytelnicy szukający mojej gazety pod pierwszym jej adresem trafiali tutaj… Agora SA po zamknięciu platformy Blox.pl ponad 3 lata zapewniała poszukującym mojej gazety przekierowania z poprzedniego jej adresu pod tutejszy nowy adres. Tak więc nietrudno było niejednemu z Państwa znaleźć źródło: Gazetę Autorską IMPRESJee.pl.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
NAGRODA „DZIENNIKARSKIE KOZIOŁKI 2017” DLA REDAKCJI IMPRESJee.pl
Niespodzianką był dla mnie finał ogólnopolskiego plebiscytu dziennikarskiego – nagroda „Dziennikarskie Koziołki 2017”, przyznana mi przez Wielkopolski Oddział Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej. Ten laur w kategorii: Redakcja – dyplom dla mnie, przedstawicielki redakcji, redaktor naczelnej Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl, wieloaspektowej realizatorki-twórczyni redagującej ten tytuł prasowy, wraz ze statuetką autorstwa Kazimierza Rafalika, poznańskiego artysty rzeźbiarza i fotografika – autora fotografii artystycznych przyjęłam 9 maja 2017 r. podczas gali laureatów w siedzibie Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
REDAKCJA GAZETY AUTORSKIEJ IMPRESJee.pl www.impresjee.pl
Redaktor naczelna, właścicielka i wydawca
Stefania Golenia (Stefania Pruszyńska, Stefania Golenia Pruszyńska)
Redakcja. Adresy kontaktowe:
⇒ redakcja.impresjee.pl@onet.eu
⇒ stefania.pruszynska@onet.eu
WSPÓŁPRACUJĄ:
♦Dominik Golenia, założyciel portalu IMPRESJee.pl http://www.impresjee.pl, autor logo IMPRESJee.pl, drugi administrator Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl http://www.impresjee.pl, konsultant, doradca ds. techniczno-informatycznych, logistyk. Autor: fotografii artystycznych, reportażowych, laureat m.in. Konkursu Fotograficznego „Wielkopolska Press Photo 2010”
♦ akcyjnie, w wybranych aspektach
Adelajda Bigońska, Adrian Niss, Ingmar Sunodis, Paul Wiezard, Abelard Z. Wiński, Adam Zdrojecki
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
Treści w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl są uporządkowane według dwóch systematyk: kategoria i tag. Kategorie, odpowiedniki działów Redakcji, znajdują się na górze strony głównej. Natomiast hasła z prawej strony to lista tagów. Przy każdym tagu jest podana liczba publikacji, które się pod nim ukazały (taksonomia). Na stronie głównej jest do Państwa dyspozycji aktywna wyszukiwarka gazety.
Zapraszam Panią, Pana, P.T. Czytelników Gazety AUTORSKIEJ IMPRESJee.pl, do zapoznania się z informacjami
⇒ o Autorach publikacji i cytowanych w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl ⇒ o ochronie prawnej treści i utworów wizualnych ⇒ o wymaganych formatach i jakości materiałów słanych do Redakcji ⇒ o polityce Redakcji w zakresie wydawania licencji na przedruki ⇒ o warunkach pozyskiwania patronatu medialnego Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl ⇒ o możliwościach zamieszczenia ogłoszenia promocyjnego ⇒ polityce prywatności
AUTORZY w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl
Stefania Pruszyńska, Autoportret ze skrzypcami i księżycem w kwiatach
Stefania Pruszyńska (oficjalnie: Stefania Golenia). Eseistka, poetka, redaktor-dziennikarka. Autorka artykułów (m.in. recenzji, felietonów, wywiadów, reportaży, fotoreportaży).
Twórczyni utworów literackich wielu gatunków (poezja, proza poetycka, eseje, opowiadania, aforyzmy, utwory satyryczne, w tym satyriony, groteski, fraszki i in.) i artystycznych – sztuki plastycznej: obrazów, grafik, rysunków. Z dorobkiem co najmniej 2 tys. publikacji (w tym wiele sięgających od 20 do 40 stron PN): w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl, autorskich witrynach artystycznych (m.in. Poezja, Stefania Pruszyńska, ArtGrafPoeFoto) i rozlicznych czasopismach kulturalnych, książkach autobiograficznych artystów muzyków, książkach poetyckich, Radiu Emaus (audycje), Częstochowskim Teatrze Tańca (motto spektaklu), antologiach poezji współczesnej i 6 dwujęzycznych antologiach poetyckich, specjalnych antologiach poetyckich (w bieżącym 2023 roku m.in. w charytatywnej na rzecz chorego dziecka) oraz antologii tematycznej, poświęconej Pamięci Poznańskiego Czerwca 1956 (Poznań, czerwiec 2023).
Z 34-letnim doświadczeniem zawodowym w pracy etatowej w redakcjach i wydawnictwach (m.in. Dziennik Wielkopolan „Dzisiaj” (1989 – 1991), Gazeta Targowa, wydawnictwo amerykańsko-polskie US WEST Polska (1993 – 1996), tygodnik „Wprost” – wydawnictwo AWR WPROST (1996 – 2000) i we własnej Agencji „Lingua” (1993). Także ze współpracy z prasą polonijną w latach 1992 – 2010 (Londyn – „Dziennik Polski” i „Tydzień Polski”; Hamburg – dwutygodnik „Kurier”) oraz wieloma czasopismami i tytułami prasowymi ukazującymi się w Polsce oraz wydawnictwami literackimi.
Dziennikarka i Redaktor-korektor czasopism, wademeków i książek rzadkich tematycznie, monografii, książek poetyckich, antologii poezji, albumów i in.
Od 2006 r. redaktor naczelna, indywidualna niezależna wydawczyni i realizatorka Gazety Autorskiej IMPRESJee (w Rejestrze Prasy Regionalnej SO w Poznaniu pod numerem 2190 od maja 2007 r.), obecnie pod nazwą: Gazeta Autorska IMPRESJee.pl i adresem: http://www.impresjee.pl .
DOMINIK GOLENIA – drugi administrator Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl, autor logo IMPRESJee.pl, fotografii artystycznych i reportażowych.
AUTORZY ARTYKUŁÓW, UTWORÓW oraz CYTOWANI w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl:
Tomasz Agatowski, Adam Asnyk, Krzysztof Kamil Baczyński, Wiktor Bagiński, Marcin Bajerowicz, Jadwiga Badowska-Muszyńska, Danuta Bartosz, Stanisław Barańczak, Miron Białoszewski, Adelajda Bigońska, Andrzej Błaszczak, Tadeusz Borowski, Stefan Bratkowski, Roman Brandstaetter, Switłana Bresławska, Kazimierz Burnat, Paulo Coelho, Ares Chadzinikolau, Nikos Chadzinikolau, Andrzej Haegenbarth, Ryszard Chojnacki, Piotr Chrystyniak, Ryszard Danecki, Wojciech Dąbrowski, Włodzimierz Dopierała, Łucja Dudzińska, Adolf Dygasiński, Jerzy Ficowski, Ferdynand Froissart, Robert Green Ingersoll, Mahatma Gandhi, Dominik Golenia, Tadeusz Golenia, Witold Gombrowicz, Dominik Górny, Karol Górski, Janusz Grot, Jerzy Grupiński, Krystyna Grys, Tadeusz Guz, Kazimiera Iłłakowiczówna, Małgorzata Jańczak, Jerzy Jernas, Oskar Jernas, Anna Kamieńska, Katarzyna Kamińska, Andrzej Kamprowski, Jan Kasprowicz, Barbara Kęcińska-Lempka, Szymon Kobyliński, Tomasz J. Kostyła, Tadeusz Kotarbiński, Jan Kotlarz, Marek Kośmider, Adam Stanisław Krasiński (biskup wileński), Jarosław Królikowski, Tomasz Kruczek, Lech Konopiński, Bartłomiej Kucharski, Krystyna Kurczab-Redlich, Bogusława Latawiec, Zbigniew Lechowski, Stanisława Łowińska, Jarosław Maciejewski, Adam Mickiewicz, Czesław Miłosz, Małgorzata Musierowicz, Cyprian Kamil Norwid, Marcin Nowak, Andrzej Olechowski, Agnieszka Osiecka, Bronisława Ostrowska, Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, Agnieszka Piwar, Dionizy Piątkowski, Ryszard Podlewski, Jerzy Popiełuszko, Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Stefania Pruszyńska (Stefania Golenia Pruszyńska, Stefania Golenia), Przędomir, Jerzy Przystawa, Anna Pupin, Kazimierz Rafalik, Tadeusz Różewicz, Tomasz Wincenty Rzepa, Paweł Sablik, Antoine de Saint-Exupéry, Henryk Sienkiewicz, Juliusz Słowacki, Aleksandra Sobocińska, Michał J. Stankiewicz, Edward Stachura, Leopold Staff, Tadeusz Stirmer, Bruno Schulz, Józef Szajna, Jan Izydor Sztaudynger, Wisława Szymborska, Arkadiusz Trojakowski, Olga Tokarczuk, Zofia Trojanowiczowa, Lech Trzeciakowski, Julian Tuwim, Leonardo da Vinci, Adam Ważyk, Sylwia Wilczak, Andrzej Wilowski, Abelard Wiński, Adam Wiśniewski, Krzysztof Wiśniewski, Artur Wiwlas − Ojciec Honoriusz Stanisław Kowalczyk, Krzysztof Wodniczak, Karol Wojtyła − Jan Paweł II, Stefan Wyszyński, Marek Zaradniak, Mariola Zdancewicz, Adam Zagajewski, Adam Zdrojecki, Kalina Izabela Zioła, Stefan Żeromski
AUTORZY publikacji z Redakcji PAP – serwisu Nauka w Polsce www.naukawpolsce.pap.pl: Anna Bernat, Anna Jowsa, Anna Ślązak, Szymon Kiepel, Beata Kołodziej, Anna Kondek-Dyoniziak, Magdalena Gronek, Anna Mikołajczyk-Kłębek, Anna Kruszyńska, Rafał Pogrzebny, Michał Szukała, Maciej Świerzy, Ludwika Tomala, Sylwia Wieczeryńska, Zbigniew Wojtasiński, Anna Wysoczańska, Szymon Zdziebłowski
AUTORZY FOTOGRAFII (w tym też utworów wizualnych, artystycznych): Adrian Niss, Edward Balcerzan (fot. Bogusławy Latawiec), Bartek Barczyk, Osko Bogunia, Krzysztof Borkowski, Iga Borowska-Krajnik, Bożena Fibik-Beim, Łukasz Chmielewski, Wojciech Dąbrowski, Karl Forster, Dominik Golenia, Grzegorz Gołębniak, Robert Gorączniak, Dominik Górny, Andrzej Grabowski, Anna Jagiełłowicz, Krystyna Janiszewska, Tomasz Jaworski, Arkadiusz Kaczmarek, M. Kaczyński, Tomasz Kalinowski, Mieczysław Kampa, Karolina Kasprzak, Marek Kowalski, Jerzy Kralkowski, Ewa Krasucka, Zbigniew Kresowaty (artportret Jerzego Grupińskiego), Piotr Ligier, Filip Lepkowicz, Michał Leśkiewicz, Delfin Łakatosz, Marcin Michoń, Juliusz Multarzyński, Anna Muraszko, Irena Murawa, Zbigniew Ostrowski, Magdalena Ośko, Tomasz Papierski, Ludwika Piosik-Gołębiewska, Stefania Pruszyńska (fotografie i utwory artystyczne: grafiki, rysunki), Przemysław Przybyła, Frauke-Riether, Janusz Romaniszyn, Elżbieta Skowron, Ingmar Sunodis, Małgorzata Szczęsna Łyssowska, Abelard Wiński, Maciej Włodarski, Łukasz Widziszowski, Stefan Wojnecki, Marek Zakrzewski, Katarzyna Zalewska
AUTORZY FILMÓW I FILMY
Delfin Łakatosz (wyd. Fundacja „Bahtałe Roma”)
♦film z koncertu międzynarodowej orkiestry cygańskiej z poezją czytaną ze sceny i wystawą utworów sztuki plastycznej: obrazów, grafik, rysunków w Auli UAM w Poznaniu (20 sierpnia 2017 r.)
♦ film z przedpremierowego koncertu orkiestry romskiej w Urzędzie Miasta Poznania (29 lipca 2016 r.)
♦ film „Pałac ze sztuką” (17 listopada 2018 r.)
♦relacja filmowa z XII Światowych Spotkań z Kulturą Romską
♦ relacja filmowa z XIII Światowych Spotkań z Kulturą Romską (sierpień 2019).
(Materiały te opublikowano w ramach patronatu medialnego Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl).
♦ Spot filmowy MSWiA „Taki z ciebie mocarz”, związany z informacyjną kampanią antydopalaczową, w którą popularyzatorsko zaangażowała się Redakcja IMPRESJee.pl www.impresjee.pl („Kampania »Dopalacze kradną życie« rozpoczęta http://impresjee.pl/kampania-dopalacze-kradna-zycie-rozpoczeta/).
♦ Spot filmowy MSWiA związany z akcją edukacyjną w 2019 r. „Narkotyki i dopalacze zabijają”, udostępniony w publikacji: „MSWiA ostrzega młodych ludzi…” http://impresjee.pl/mswia-ostrzega-mlodych-ludzi-narkotyki-i-dopalacze-zabijaja/.
♦ Stefania Pruszyńska − wideonagranie rodziny łabędziej na Jeziorze Strzeszyńskim w publikacji Gazety Autorskiej „Rodzina łabędzi na Jeziorze Kierskim” http://www.impresjee.pl/rodzina-labedzi-na-jeziorze-kierskim/, 24 czerwca 2022 r. (pod zdjęciami z łabędziami na Jeziorze Kierskim), udostępniane P.T. Czytelnikom z łamów Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl do poznania i możliwego udostępniania go w postaci oryginalnej (pobranej z Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl) w innych źródłach-mediach – pod warunkiem podania: autorstwa tego nagrania, tytułu i źródła jego publikacji: Gazeta Autorska IMPRESJee.pl www.impresjee.pl oraz adresu tej publikacji (linku): http://www.impresjee.pl/rodzina-labedzi-na-jeziorze-kierskim/. Nagranie wykonane zostało kamerą aparatu cyfrowego FujiFilm 17.08.2017 r.
♦ Prof. Piotr Tryjanowski, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, nagranie wypowiedzi o dziwnie opóźniających się przylotach bocianów (wiosna 2023). Źródło: portal UP w Poznaniu, publikacja pt. „Bociany – rozwleczony powrót” https://puls.edu.pl/materia-y-prasowe/bociany-rozwleczony-powr-t
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
TEKSTY, FOTOGRAFIE I INNE MATERIAŁY WIZUALNE NADSYŁANE DO REDAKCJI
Redakcja Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl:
⇒ honoruje teksty nadesłane wyłącznie przez ich Autorki i Autorów, starannie zredagowane, w programie Word i podane czcionką 12 Times New Roman, a materiały wizualne – w formacie JPG;
⇒ nie gwarantuje przyjęcia do publikacji nadesłanych materiałów, zwłaszcza nie zamówionych;
⇒ Zainteresowanym promocją wskazuje dwie formy możliwej publikacji: jako realizacji patronatu medialnego bądź ogłoszenia reklamowego (w ramach zawartych umów pisemnych).
Redakcja zastrzega sobie prawo do wyboru wniosków i odmowy Zainteresowanym zarówno udzielenia patronatu, jak i ogłoszenia reklamowego – bez uzasadniania przyczyn swoich decyzji.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
OCHRONA PRAWNA materiałów tekstowych oraz wizualnych, w tym utworów artystycznych: literackich i wizualnych
Treści (artykuły: eseje, recenzje, felietony, wywiady, reportaże, szkice literackie, utwory poetyckie i inne literackie i obrazy (rysunki, szkice, grafiki, znak logo) oraz fotografie opublikowane w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl są chronione z mocy obowiązujących ustaw: Ustawa Prawo prasowe z dnia 26 stycznia 1984 r. i Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Materiały opublikowane w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl są udostępnione P.T. Czytelnikom do bezpłatnej lektury.
Redakcja zwraca uwagę P.T. Czytelnikom, że korzystanie z materiałów zawartych w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl, które wykracza poza lekturę tych materiałów i obowiązujące przepisy dozwolonego użytku utworów chronionych prawem autorskim – jest naruszeniem praw chroniących te dobra i stanowi podstawę do uzasadnionych roszczeń na drodze prawnej, w tym za spowodowane straty.
Naruszać dobra prawne i materialne może także bezlicencyjny przedruk materiału z Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl będącego przedrukiem z innego źródła-medium, na który Redakcja Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl uzyskała licencję od wydawcy medium źródłowego opublikowanego materiału. Redakcja i Wydawca Gazety Autorskiej jako licencjobiorca nie jest licencjodawcą na przedruk tego materiału.
Stosowne regulacje prawne, ustawowe wskazują przepisy aktualnie obowiązujące w Polsce. Przepisy te są dostosowywane do obowiązujących w Unii Europejskiej.
Dozwolony użytek utworów chronionych prawem autorskim – cytowanie fragmentu tekstu na potrzeby tworzonego materiału recenzenckiego czy krytyki związanej z tekstem cytowanym – wymaga podania autora tekstu, tytułu tekstu, źródła publikacji. W niektórych przepisach dozwolonego użytku wskazuje się także prawo Autorów tekstów wykorzystywanych w innym źródle do uzyskiwania honorariów za nie albo ogranicza dozwolony użytek do ściśle określonych osób, np. grona bliskich Autora.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
PRZEDRUKI. ZASADY UDZIELANIA LICENCJI
Redakcja Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl proponuje i zaleca Zainteresowanym przedrukowaniem określonej publikacji kontakt korespondencyjny dla wyjaśnienia możliwości i warunków publikowania go w formie przedruku.
Redakcja może udzielić licencji na przedruki, jednakże tylko niektórych własnych materiałów autorskich tekstowych i na warunkach zawartej umowy pisemnej (ustalającej warunki, w tym odpłatność bądź nieodpłatność).
Redakcja Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl wyklucza udzielanie licencji na przedruki materiałów graficznych: ilustracji, wizualnych utworów artystycznych i fotografii związanych z materiałem tekstowym. Nie udziela też licencji na materiały zarówno tekstowe, jak i graficzne, które sama nabyła od innych podmiotów i Autorów.
Redakcja Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl udziela tylko niekiedy licencji na przedruki materiałów opublikowanych w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl do czasopism i książek, wówczas też może udzielić licencji na przedruk z materiałem tekstowym utworu wizualnego. Podkreśla, że warunkami zawarcia umowy jest: Uzyskanie zgody Redakcji na przedruk. Zawarta, prawnie ważna umowa o przedruk: ⇒ Zobowiązuje nabywcę licencji na przedruk do zamieszczenia informacji o autorze materiału (imię nazwisko) i źródle materiału: Gazeta Autorska IMPRESJee.pl http://www.impresjee.pl; ⇒ Zobowiązuje nabywcę licencji na przedruk do wywiązania się z innych postanowień zawartej umowy. Licencja na przedruk uprawnia jej nabywcę jedynie do jednorazowego przedruku określonego tekstu i tylko w jednym medium, określonym w umowie licencyjnej. Nie uprawnia nabywcy licencji do wydawania licencji na przedruk tego materiału do innych mediów, publikowania go w innych mediach czy na inny użytek niż określony w umowie licencyjnej.
REDAKCJA Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl:
⇒ nie zezwala na bezlicencyjne przedruki materiałów własnych Redakcji opublikowanych w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl ani na ich kopiowanie i powielanie;
⇒ nie udziela zgody i licencji na przedruki materiałów tekstowych, na których przedruk sama uzyskała licencję z innego medium będącego źródłem ich publikacji. Zainteresowani uzyskaniem licencji na przedruk takiego materiału obowiązani są do wystąpienia o licencję na przedruk do wydawcy medium źródłowego tego materiału;
⇒ nie zezwala na przedruki opublikowanych w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl materiałów wizualnych: utworów artystycznych i fotografii zarówno stanowiących całościowo publikację, jak i pojedynczego utworu wizualnego czy będącego ilustracją publikacji tekstowej. Wyjątkami mogą być jedynie przedruki na podstawie: 1. Zawartej umowy o wyjątkową licencję na przedruk takich materiałów i spełnienie jej warunków (dotyczy wyłącznie jednorazowej licencji na przedruk do medium drukowanego); 2. Przepisów prawa ściśle określających sytuacje wyłącznie dozwolonego użytku utworów chronionych prawem autorskim;
⇒ w przypadkach, gdy materiał opublikowany w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl jest przedrukiem materiału pozyskanego z innego źródła (medium) na podstawie podanej pod publikacją szczególnej licencji na jego przedruk (oznakowanej symbolami), udzielanej przez wskazane pod publikacją źródło materiału, stawiającej określone warunki korzystającym z tego materiału, należy poznać w źródle te warunki i ich dotrzymać. A są to często oprócz warunku podania autorstwa i źródła materiału także inne dodatkowe wymagania, np. dotyczące zezwoleń od autorów materiałów zasady ograniczające prawa do przedruku czy także wymagana przez autorów lub źródło odpłatność;
⇒ Zainteresowanych przedrukiem materiałów opublikowanych w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl, udostępnionych przez inne źródło na warunkach licencji z nieograniczonym prawem do przedruku i gdy np. wg licencji można przedrukowany materiał dowolnie modyfikować i formatować, Redakcja zachęca do przedrukowania tego utworu w oryginalnej postaci z jego źródła, a zwłaszcza gdy utwór jest zmodyfikowany do np. formy prezentacji artystycznej, bowiem taka modyfikacja z elementami pracy twórczej, artystycznej nie upoważnia do korzystania z niego w tej formie przez inne osoby, inne medium, portal itp.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
PATRONATY I OGŁOSZENIA
PATRONATY. Tych z Państwa, którzy są zainteresowani patronatem medialnym Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl (publikacją materiałów związanych z organizowanym wydarzeniem: plakaty, fotografie, treści), Redakcja informuje, że przyjmuje wnioski o patronat co najmniej 4-tygodnie przed wydarzeniem. We wniosku-zgłoszeniu należy podać informacje o dniu i miejscu wydarzenia, scharakteryzować wydarzenie, wskazać Organizatora i osobę odpowiedzialną za kontakt i dostarczenie gotowych materiałów do publikacji.
Patronat jako forma medialnego, informacyjnego wsparcia promocyjnego udzielanego Organizatorom wydarzeń przez Wydawcę i Redakcję Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl – jest formą rekomendacji wydarzenia, która stanowi wyraz zaufania Redakcji do Organizatora wydarzenia, i jednocześnie ma cechy promocji-reklamy, tyle że zamieszczanej na koszt Redakcji/Wydawcy. Warunki publikowania określa Wydawca Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl i wykonawca patronatu – Redakcja Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl
Zawarta umowa (zdecydowanie preferowana pisemna) będzie uznawana za podstawę realizacji patronatu na rzecz Organizatora wydarzenia przez Wydawcę Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl, a Organizatora będzie obligowała do spełnienia podanych w umowie Jego zobowiązań wobec Wydawcy, którego reprezentuje realizatorka patronatu: Redakcja Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl – Redaktor Naczelna.
⇒ Ze strony Redakcji Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl (realizującej patronat i będącej w takiej sytuacji przedstawicielem Wydawcy) zobowiązaniem wobec Organizatora wydarzenia objętego patronatem będzie:
◊ publikacja w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl odpowiednio przygotowanych i zasłanych przez Organizatora do Redakcji w terminie co najmniej 2 tygodnie przed wydarzeniem materiałów bezpośrednio związanych z programowym planowanym przebiegiem wydarzenia: plakatów, programu, materiałów graficznych ilustrujących wydarzenie i postacie-uczestników oraz tekstów czy in.
Za prawa autorskie do zasłanych materiałów, w tym osób trzecich, odpowiada wyłącznie Organizator wydarzenia objętego patronatem Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl.
⇒ Ze strony zaś Organizatora wydarzenia podstawowymi obowiązkami wobec Wydawcy Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl i Redakcji Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl – patrona medialnego są oprócz odpowiedniego przygotowania i nadesłania materiałów do publikacji:
◊ zamieszczenie logo Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl w materiałach związanych z wydarzeniem (na plakatach, zaproszeniach itp.);
◊ zapewnienie i zarezerwowanie miejsca na wydarzeniu, zapewnienie dojazdu na wydarzenie odbywające się w miejscu odległym od siedziby Redakcji;
◊ podanie na głos nazwy patrona podczas wydarzenia.
◊ Inne dodatkowe inicjatywy Organizatora na rzecz Wydawcy Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl, o ile takie zaproponuje, wymagać będą uzgodnienia i stosownych zapisów w umowie (aneksu do umowy).
Wydawca i Redakcja Gazety Autorskiej podkreśla raz jeszcze, że sprawowanie przez nią patronatu medialnego nad wydarzeniem dotyczy wyłącznie publikacji patronackiej o wydarzeniu w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl.
Wydawca/Redakcja zastrzega sobie prawo do: swobodnego wyboru wniosków, nieprzyjmowania zgłoszonych wniosków o patronat, nieudzielania wyjaśnień w przypadku braku zainteresowania wnioskiem.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
OGŁOSZENIA REKLAMOWE
W zgłoszeniu Państwa decyzji o wyborze Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl jako miejsca ogłoszenia reklamowego prosimy o podanie informacji z nim związanych: w jakiej formie ogłoszenie miałoby się ukazać (np. banner, gotowy materiał tekstowy, fotografie itp.), czego dotyczy, czy jest elementem kampanii, czy ma być pojedyncze i w jakim terminie czy czasokresie. Na zgłoszone zapotrzebowanie na ogłoszenie reklamowe zakwalifikowane przez Wydawcę do indywidualnych pertraktacji (potencjalnie zaaprobowane) otrzymają Państwo odpowiedź. Ogłoszenie w Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl. może być zamieszczone wyłącznie na warunkach zawartej umowy pisemnej i po spełnieniu jej postanowień przez Ogłoszeniodawcę.
Jednakże Redakcja zastrzega sobie prawo do odmowy zamieszczenia ogłoszenia, nieudzielania informacji o przyczynach odmowy, a także nieudzielenia odpowiedzi na korespondencję wstępną w sprawie ogłoszenia.
Korespondencję dotyczącą przedruków, patronatów medialnych i ogłoszeń, opisaną odpowiednio hasłami: Przedruk, Patronat medialny, Ogłoszenie reklamowe, należy słać na redakcyjny adres e-mail:
redakcja.impresjee.pl@onet.eu
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
Polityka prywatności
Adres tutejszego portalu: http://www.impresjee.pl
jest adresem Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl
Redakcja Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl www.impresjee.pl informuje, że nie zbiera żadnych informacji o Pani/Panu, wyłączone jest komentowanie gazety. Z Redakcją może się Pani/Pan kontaktować drogą korespondencyjną pod adresami poczty elektronicznej podanymi wyżej – w stopce redakcyjnej.
Osadzone treści z innych witryn
Osadzone treści z innych witryn (np. nagrania filmowe) zachowują się tak, jakby Pani odwiedziła/ Pan odwiedził jako użytkownik bezpośrednio konkretną (inną) witrynę.
Witryny te mogą zbierać informacje o Pani/Panu, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować Pani/Pana interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie Pani/Pana interakcji z osadzonym materiałem, jeśli Pani/Pan posiada konto i jest zalogowana/zalogowany w którejś z nich. Wybór opcji udzielenia zgody tym witrynom (akceptacji zasad podawanych w ikonach tych witryn) zależy wyłącznie od Pani/Pana decyzji.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒
Aktualizacja: 26.09.2023