
„Jesteśmy w krytycznym punkcie globalnej reakcji na COVID-19 − potrzebujemy wszystkich, aby zaangażować się w ten ogromny wysiłek na rzecz bezpieczeństwa świata” − mówił dr Tedros Adhanom Ghebreyesus, dyrektor generalny WHO.
Fundusz Solidarności Reakcji COVID-19 zbierze pieniądze od wielu darczyńców na wsparcie pracy Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i partnerów, aby pomóc krajom w reagowaniu na COVID-19 pandemiczny. Fundusz, pierwszy w swoim rodzaju, umożliwia osobom prywatnym, korporacjom i instytucjom na całym świecie zebranie się, aby bezpośrednio przyczynić się do globalnych działań w zakresie reagowania, i został utworzony wspólnie przez Fundację Narodów Zjednoczonych i Szwajcarską Fundację Filantropii.
Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus, dyrektor generalny WHO powiedział:
Jesteśmy w krytycznym punkcie globalnej reakcji na COVID-19 − potrzebujemy wszystkich, aby zaangażować się w ten ogromny wysiłek na rzecz bezpieczeństwa świata.
Jesteśmy niezmiernie wdzięczni Fundacji ONZ i Szwajcarskiej Fundacji Filantropii za pomoc w utworzeniu tego funduszu. Wiele osób i instytucji twierdziło, że chce przyczynić się do walki z nowym koronawirusem. Teraz mogą.
Fundusz uruchamia się z dużym wsparciem już ustawionym w linii, w tym z Facebooka i Google, którzy wprowadzili system dopasowywania funduszy zebranych za pośrednictwem swoich platform, podczas gdy indywidualni darczyńcy wspierają również fundusz za pośrednictwem www.COVID19ResponseFund.org
Elizabeth Cousens, prezes i dyrektor generalny Fundacji ONZ stwierdziła:
Nie możemy zignorować faktu, że jest to naprawdę globalny problem − który wymaga prawdziwie globalnych rozwiązań.
Argumenty za globalną współpracą nie mogą być jaśniejsze − dotyczy to społeczności na całym świecie, a ludzie chcą wnieść swój wkład. Ten nowy fundusz stworzy przestrzeń dla ludzi na całym świecie, aby wspólnie walczyć z tym wirusem.
Fundusze zostaną przeznaczone na działania określone w strategicznym planie gotowości i reagowania COVID-19, aby umożliwić wszystkim krajom − szczególnie tym najbardziej narażonym i zagrożonym, a także najsłabszym systemom opieki zdrowotnej − przygotowanie się na kryzys COVID-19 i reagowanie na nie, w tym szybkie wykrywanie przypadków, zatrzymywanie transmisji wirusa i opieka nad osobami dotkniętymi.
WHO i jej partnerzy szukają finansowania sprzętu ochronnego dla pracowników służby zdrowia na pierwszej linii; wyposażyć laboratoria diagnostyczne; usprawnić nadzór i gromadzenie danych; ustanawiać i utrzymywać oddziały intensywnej opieki; wzmocnić łańcuchy dostaw; przyspieszyć badania i rozwój szczepionek i leków; i podejmij inne krytyczne kroki, aby zwiększyć reakcję zdrowia publicznego na pandemię.
Fundusz Solidarnościowego Reagowania COVID-19 jest prowadzony przez dwie fundacje, Fundację ONZ (zarejestrowaną w Stanach Zjednoczonych) i Szwajcarską Fundację Filantropii (zarejestrowaną w Szwajcarii). Obie fundacje nawiązały relacje ze Światową Organizacją Zdrowia, co pozwala na efektywny transfer zasobów finansowych, aby umożliwić działania w ramach COVID-19.
Oprócz przekazywania online na
www.COVID19ResponseFund.org
Fundacja ONZ może również otrzymywać darowizny czekiem lub przelewem z całego świata, kontaktując się z COVID19Fund@unfoundation.org
Wszelkie darowizny przekazane na rzecz Fundacji Narodów Zjednoczonych i Szwajcarskiej Fundacji Filantropii podlegają odliczeniu od podatku w zakresie dozwolonym przez prawo, w stosownych przypadkach (USA i Szwajcaria). Ponadto szwajcarska fundacja filantropijna nawiązała współpracę z Transnational Giving Europe w celu rozszerzenia ulgi podatkowej na niektóre dodatkowe kraje europejskie, w stosownych przypadkach.
Ored. GAI
Źródło informacji i fot.: WHO
— Stefania Pruszyńska
(oficjalnie: Stefania Golenia) – eseistka, poetka, redaktor-dziennikarka, artystka – autorka utworów sztuki plastycznej. Autorka: różnych publikacji publicystycznych i dziennikarskich wielu gatunków i literackich, m.in.: esejów, szkiców, utworów poetyckich prozy poetyckiej, opowiadań, reportaży literackich, felietonów, utworów satyrycznych, grotesek i aforyzmów. Zazwyczaj wykracza poza gatunkowe schematy. Krytycznoliterackie żywioły z upodobaniem uprawia w eseistycznej narracji. Wypowiada się hojnie w swojej twórczości artystycznej, plastycznej, niemal równolegle do poezji i wszech sztuk i gatunków. Mowę swojej wyobraźni, intuicji, myśli i emocji uwalnia – w obrazach o indywidualnym, a rozpoznawalnym stylu, z autonomiczną, lecz zarazem wieloznaczną symboliką i metaforą. ⇒⇒⇒⇒⇒⇒ W REDAKCJACH i WYDAWNICTWACH OD 1989 ROKU. PRACA ETATOWA: w niezależnym Dzienniku Wielkopolan „Dzisiaj” (1989 – 1991), amerykańsko-polskim wydawnictwie US West Polska (1993 – 1996), „Gazecie Targowej”, tygodniku „Wprost” (1996 – 2000). Współpraca zaś wieloaspektowa z wieloma tytułami prasowymi, w tym polonijnymi (dwutygodnik – „Kurier” Hamburg, „Dziennik Polski”, „Tydzień Polski” – Londyn), czasopismami kulturalnymi, literackimi i wydawnictwami. ⇒⇒⇒⇒⇒⇒ AKTUALNIE (od 2006 roku) redaktor naczelna, właścicielka-wydawca i wszechstronna realizatorka niezależnej, niekomercyjnej Gazety Autorskiej „IMPRESJee” o dominującym profilu kulturalnym, obecnie pod nowym adresem i nazwą Gazeta Autorska IMPRESJee.pl www.impresjee.pl. Zdobyła ponadto 33-letnie doświadczenie redaktora-korektora: czasopism, monografii, albumów artystycznych, książek poetyckich, biograficznych, antologii poetyckich, wademeków w kilku językach europejskich, biuletynów i prac naukowych.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒⇒ PRZED 1989 ROKIEM we wczesnych latach studenckich (UAM) z ówczesnej powinności żakowskiej hartowała się w porze ferii letnich na studenckich praktykach (wówczas obowiązkowych i zwanych robotniczymi - lata 70.). Ponadto pracowała jako wychowawczyni na koloniach, asystent antykwarski w PP „Desa” Dzieła Sztuki i Antyki, a później - analityk w laboratorium bakteriologii WZSChPiG w Poznaniu. Kolejne studia podjęła w 1980 roku w Akademii Ekonomicznej.
⇒⇒⇒ ⇒⇒⇒ LICZNE UTWORY JEJ AUTORSTWA nasyciły dotąd treściami w różnych tonacjach: łamy drukowanych czasopism ogólnopolskich, regionalnych i polonijnych. Pierwszym ich lądowiskiem są łamy Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl, a międzylądowań - media stowarzyszeń dziennikarskich i artystycznych. Lokowała je również w oazach jej własnych autorskich witryn artystycznych POEZJA i ArtGRAFPoeFoto i tomie poetyckim pt. „Szepty dalekobieżne”, który okrasiła grafikami (San Franisco 2009). Zaskakują w książkach biograficznych innych artystów, np. Mikosza Deki Czurei, wirtuoza skrzypiec, Króla Czardasza, pt. „Potępienie Miklosza” (2009) czy w „Księdze romskiej” Władysława Iszkiewicza (2012), artysty i dyrektora Cygańskiego Zespołu „Roma”, później – emigranta do Szwecji. To także wędrowniczki pod skrzydłami pegazów do periodyków literackich i kulturalnych. Objawiły się w antologiach poezji współczesnej „Jak podanie ręki” i tamże stały się w przekładach zrozumiałe dla Niemców, Anglików, Francuzów oraz Hiszpanów. Czytano je na antenie Radia Emaus, miały wielokrotne prezentacje przed gremiami licznych międzynarodowych festiwali kulturalnych, Międzynarodowych Konferencji Poetyckich (WO ZLP, 2017-2021), publicznością koncertu Międzynarodowej Orkiestry Cygańskiej w Auli UAM (2017), w różnych przybytkach kultury (np.: Dom Bretanii, Miedzynarodowy Dom Kultury w Międzyzdrojach, Dom Romski, Muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie, Muzeum Etnograficzne w Poznaniu, klub ZAK, poznański Klub Literacki „Dąbrówka”), szkołach i in. Także – w Helladzie na Krecie w Retimno (Rethymno) i Adelianos Kampos. ****** Aforyzmy zaś odczytywała np. podczas festiwalu Aforystykonu w Kaliszu – stolicy aforyzmów i publikuje w swojej Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl, zamieszczała w witrynie autorskiej POEZJA, Stefania Pruszyńska. Jeden z aforyzmów obrał na motto spektaklu Częstochowski Teatr Tańca Włodzimierza Kucy (17.06.2018r.) Opublikowano je w kolejnych edycjach antologii „Po-tyczki aforystów” (2017– 2021). ****** OBRAZY, GRAFIKI, RYSUNKI – w Dzienniku Wielkopolan „Dzisiaj” (1989-1991), mies. „Welcome to Poznań”, mies. „Merkuriusz Polska”, Gazecie Autorskiej IMPRESJee.pl, artystycznych witrynach autorskich: POEZJA, ArtGrafPoeFoto (2007 – 2019), we własnym zbiorze poetyckim „Szepty dalekobieżne” (San Francisco 2009), na okładkach książek poetyckich np. Lednickiej Wiosny Poetyckiej: „Żeby marzyć” (2014), Jan Grad „W gaju poezji” (2016); w antologii poezji związanej Międzynarodową Konferencją Poetycką „Kalisz stolicą aforyzmu” (2020) i witrynie WO ZLP. Odsłoniła je NA WYSTAWACH, np.: MASTRiN w Pałacu Działyńskich „Harmonia”, dedykowanej Czesławowi Miłoszowi (2011), w Bibliotece w Buku (2012), w Auli UAM (2017), Auli Lubrańskiego w Collegium Minus UAM podczas V Międzynarodowej Konferencji Poetyckiej (2021), Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim, w poznańskim Klubie Literackim „Dąbrówka”, a poza Polską w Retimno (Rethymno) i Adelianos Kampos (Kreta – Grecja, 2010). ⇒⇒⇒ ⇒⇒⇒⇒⇒⇒ ⇒⇒⇒ NAGRODY m.in.: za felieton w konkursie Miesięcznika Kulturalnego „Arkusz” Poznań-Warszawa-Kraków-Wrocław wyd. przez Oficynę Wydawniczą „Głos Wielkopolski” (publikacja pt. „Inwazja łysych”, „Arkusz”, nr 6 (55), 1996, s.13); „Dziennikarskie Koziołki 2017” w kategorii: Redakcja przyznane przez Wielkopolski Oddział Stowarzyszenia Dziennikarzy RP za wieloaspektowe realizacje Gazety Autorskiej IMPRESJee.pl.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒ NAUKA: Wiedzę akademicką zdobywała w UAM i AE.
⇒⇒⇒⇒⇒⇒ UPODOBANIA, POGLĄDY: Miłośniczka natury, harmonii, sztuk wszelakich, od wczesnej młodości zwolenniczka rozwoju dialogu kultur.
[…] WHO, Fundacja ONZ i partnerzy uruchamiają pierwszy w swoim rodzaju Fundusz Reakcji Solidarności CO… […]